اخبار ویژه

استفاده از ظرفیت مساجد و نمازخانه‌ها برای انجام امور فرهنگی و اجتماعی

کد خبر : 8740
پنجشنبه 26 مرداد 1396 - 23:13

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در خصوص ترویج فرهنگ اقامه نماز تاکید کرد: از فضا و پتانسیل مساجد و نمازخانه‌های اماکن دولتی به منظور انجام امور فرهنگی و مسائل اجتماعی استفاده شود و به چند دقیقه نماز خلاصه نشود.​

«محمدحسین ریاحی» در جلسه ستاد اقامه نماز این اداره کل، با بیان اینکه نقش فضاها و برنامه های فرهنگی باید به بحث اقامه نماز پیوند زده شود افزود: در نتیجه می توان از زمان های بلااستفاده این پتانسیل به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

وی با اعلام اینکه داشتن ظرفیت و استفاده از آن دو مسئله مهمی است که باید برای انجام امور دینی و فرهنگی صورت گیرد گفت: مشکلی که در این زمینه وجود دارد، کمبود ظرفیت در اماکن و ادارات و نهادهای دولتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ریاحی ادامه داد: با وجود کمبود فضا در بخش خصوصی و واحدهای تولیدی استان، فراهم شدن بستر مناسب و مطلوب برای اقامه نماز دشوار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید اجبار در حوزه اقامه نماز برداشته شود اظهار کرد: برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته در این زمینه باید به گونه ای انجام شود تا هر فرد با میل و رغبت و علاقه برای اقامه نماز به مساجد و نمازخانه ها مراجعه کند.

این مقام مسئول افزود: در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در این زمینه، اقدامات خوبی صورت گرفته که حضور قابل توجه کارکنان این اداره کل را به هنگام اذان و اقامه نماز شاهد هستیم.

وی با اشاره به استفاده از تکنولوژی در ترویج فرهنگ اقامه نماز و انجام امور فرهنگی و اجتماعی اعلام کرد: با امکانات در نظر گرفته شده، پیام های فرهنگی و اجتماعی و مذهبی طی ساعات اداری همه روزه در این اداره کل از طریق مانیتورها پخش خواهد شد.

ریاحی ابراز امیدواری کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری در حوزه ترویج فرهنگ اقامه نماز بتوانیم نماز را با اجزای این مملکت که همانا خانواده ها هستند آشنا کنیم.

در ادامه مسئول ارزیابی، نظارت و برنامه ریزی ستاد اقامه نماز تبدیل مساجد به پایگاه های اسلامی را ضرورت خواند و گفت: به منظور اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی باید مساجد از چارچوب فعلی که صرفا به نماز خواندن ختم می شود خارج شده و به پایگاه اسلامی تبدیل شود.

رادمهر در ادامه این جلسه بیان کرد: متاسفانه در مراکز صنعتی و بخش خصوصی در زمینه اقامه نماز دچار مشکل هستیم که مقرر شده برای نخستین بار با همکاری انجمن خیرین مسجدساز با هدف ساخت مسجد برحسب نیاز و ضرورت در سال جاری اقدام شود.

وی تاکید کرد: در این زمینه بیشترین هزینه در حوزه نیازسنجی در اماکن مختلف صورت خواهد گرفت.

ارسال توسط : ناشناس (تایید نشده)
بازدید
دیدگاه