اخبار ویژه
نمادی دیگر از اقتصاد مقاومتی

با حضور مدیر عامل و فرمانده پایگاه بسیج شرکت سنگ آهن مرکزی،سرند ثابت سه چاهون راه اندازی شد.

کد خبر : 5900
سه شنبه 4 آبان 1395 - 19:19

عسکری مدیر عامل و فرمانده پایگاه بسیج شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در مراسم افتتاحیه سرند ثابت سه چاهون بیان داشت::امروز شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل به مرحله اثبات رسیده است.

در بازدید مدیر و معاونین شرکت سنگ آهن مرکزی در گشت vip،  سرند ثابت شماره یک معدن سه چاهون راه اندازی و افتتاح شد.

مدیرعامل و فرمانده پایگاه نبی اکرم(ص)شرکت آهن مرکزی در این بازید ضمن تشکر از کارکنان سختکوش و پرتلاش معدن سه چاهون گفت: امروز شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل به مرحله اثبات رسیده است.

محمد جواد عسکری افزود: با کمترین هزینه سنگ دانه بندی به منظور تامین خوراک با دو سرند در چغارت و یک سرند در مجموعه سه چاهون راه اندازی شده است.

وی از تلاش  نیروهای سه چاهون تقدیر کرد و تصریح کرد: با توجه به شرایط فولاد و سنگ آهن ضرورت دارد تا هزینه ها تا حدالامکان کاهش یابد تا بتوان جوابگوی مجموعه فرآوری و چغارت بود.

مدیر معدن سه چاهون نیز در ادامه این بازید درسخنان خود از روند ساخت سرند و نحوه ساخت آن توسط نیرو های توانمند شرکت گفت.

داود تقوی بیان کرد: با توجه به نیاز کارخانه فرآوری خط  سه چاهون  به بیش از 3 میلیون تن سنگ آهن  خرد شده در سال،  احداث سرند ثابت یک ضرورت است.

وی گفت: طبق طراحی انجام شده توسط  دفتر طراحی صنعتی شرکت ؛  پروژه به دو قسمت فنداسیون، دیواره ها ی بتنی  و ساخت اسکلت سرند تقسیم شد.

تقوی با اشاره به اینکه از اوایل دی ماه سال گذشته این برنامه آغازشده است خاطر نشان کرد: در چند ماه گذشته نیز اجرای فنداسیون بتنی به اتمام رسید  و از اوایل مرداد ماه ساخت سرند اجرایی شد.

وی ادامه داد: در نهایت در اواخر شهریور ماه این سرند به مرحله بهره برداری رسید و به صورت آزمایشی شروع به کار کرد که امروز شاهد بهره برداری و فعالیت رسمی آن هستیم.

تقوی با بیان اینکه در حال حاضر می بایست در یک مرحله سنگ آهن تولید و در مرحله بعدی محصول تولید شده توسط لودر از زیر آن بارگیری و ارسال گردد،  ظرفیت فعلی آن را 100 هزارتن در ماه اعلام و خاطر نشان نمود:  در فاز دوم با ساخت و احداث یکدستگاه سیلو و اجرای نوار نقاله، سنگ آهن تولیدی به خارج از سرند هدایت که می توان همزمان به صورت سه شفیت تولید و بارگیری کرد  و ظرفیت آن را حدودا دوبرابر ظرفیت کنونی افزایش داد.

وی از بخش فنی سه چاهون بویژه  پرسنل جوشکار و  واحد نوسازی، معاونت محترم معدنی و  فنی و همه همکاران نهایت تشکر و قدر دانی بعمل آورد.

مرتضی رنجبر  طراح سرند  گفت: تمامی پرسنل از جمله کارکنان جوشکار  که  تمام تلاش خود را به کار بستند تا با توجه به امکانات موجود کار به بهترین نحو انجام شود تقدیر و تشکر کرد.

[[{"fid":"13794","view_mode":"default","type":"media","attributes":{"height":"853","width":"1280","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

ارسال توسط : ناشناس (تایید نشده)
بازدید
دیدگاه