اخبار ویژه

مدیرعامل سنگ آهن مرکزی ایران استان یزد:امروزماهرچه داریم از برکت خون شهدا است

کد خبر : 9579
دوشنبه 15 آبان 1396 - 12:39

فرمانده پایگاه وعامل شرکت سنگ آهن بافق در نشستی که با فرزندان شهدا شاغل در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران استان یزد داشت بیان نمود:امروز ما هر چه داریم از برکت خون شهدا است،بدون شک اگر جان فشانی پدران شما و تلاش های امروز شما فرزندان شهداء نبود این موفقیت ها حاصل نمی شد.

در این نشست فرزندان شهدا ضمن تشکر از زحمات و تلاش های مدیر عامل و فرمانده پایگاه بسیج نبی اکرم (ص) شرکت،نظرات و سوال های خود را پیرامون شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بیان کردند.

مدیر عامل شرکت در این جلسه ضمن تشکر از حضور این عزیزان درباره سوالات مطرح شده پیرامون سنگ آهن و گندله گفت: ما اگر بخواهیم امروز در مورد سنگ آهن مرکزی صحبت کنیم ، باید بگویم از زمانی که در این مجموع کنار دوستان مشغول به کار هستیم، توسعه شهرستان و توسعه شرکت سنگ آهن در اولویت اول دستور کار ما قرار داشته است، به ویژه در بحث نیروی انسانی و طرح های توسعه ما این مطلب را ثابت کردیم. تمام واحد های معدنی کشور به هر روشی تعدیل نیروی انسانی داشتند، اکثر پروژه های خود را تعطیل کردند اما خوشبختانه امروز ما با وجود مشکلات فراوانی که شرکت سنگ آهن در سال های 93 تا 95 داشت. حتی یک نفر را بی کار نکردیم، ضمن این که در این 5 سال گذشته بالغ بر 1600 نفر اشتغال داشتیم که این در خیلی از مجموعه های صنعتی انجام نشده است.

عسکری با اشاره به روند رو به کار پروژه گندله گفت: امروز ما خوشبختانه شاهد روند اجرایی خوب از گندله هستیم،که هر فردی با بازدید از مجموعه چغارت، به خوبی در جریان فعالیت آن قرار خواهد گرفت.ما در پروژه گندله با مشکلات زیادی مواجه شدیم،به ویژه مشکلات نقدینگی، اما با تلاش و اقدامات فراوان توانستیم این مشکل را برطرف کنیم. تمام قطعات ما در حال ساخت است.و ان شاءالله تا پایان سال 97 گندله راه انداری می شود. امروز با توجه به توسعه هایی که بابت پست برق،گاز و زیرساخت های دیگر صورت گرفته،عملا 320 میلیارد تومان پول طی یک سال گذشته بابت گندله آن هم با شرایط سخت مالی ،پرداخت شده ،این کار خیلی بزرگی است، اگر این همدلی، تعامل و رفاقت در شرکت نبود، شاید این اتفاق ها نمی افتاد.

وی در ادامه سخنان خود با ابراز تاسف از برخی جریان ها و افرادی که تلاش کردند تا کار گندله متوقف شود و به تحقق نرسد،بیان کرد:متاسفانه برخی افراد هستند که نمی خواهند گندله راه بیافتد،چرا که با راه افتادن گندله 5 میلیون تن کنسانتره از چرخه فولاد کشور در سال آینده کنار رفته و وارد گندله می شود، این به ضرر برخی ها می شود و از این رو تلاش کردند و مانع از فعال شدن گندله شدند. اگر این مشکلات نبود و پیگیری ها و تلاش های  فراوان در حل آنان انجام نمی گرفت،بدون شک پروژه یک سال عقب می افتاد.

مدیر عامل شرکت با اشاره به برخی از مشکلات در مسیر پروژه گندله گفت: اگر ما همراه شهر باشیم خیلی چیزها را می توانیم با روش دیگر حرکت دهیم. ما الان می گوییم سال 97 می خواهیم گندله راه اندازی کنیم ،این امر باید تحقق گیرد در غیر این صورت با مشکل جدی روبرو می شویم. ما الان داریم ماهیانه 32 میلیارد تومان به بالا حقوق می دهیم آن هم با یک خط کنسانتره و یک خط دانه بندی،کل مجموعه را اداره می کنیم.ما اگر نتوانیم راه اندازی کنیم،دیگر فردا توجیهی برای راه اندازی گندله نیست. برخی فشار های زیادی وارد کردند که گندله را شریک شویم، اما من زیر بار نرفتم. گفتند خوراک را از افراد دیگری تامین کنیم،اما من زیر بار نرفتم، با همه جنگیدم چون می دانستم شما و کارگرهای شرکت همراه من هستید،ایستادگی کردیم چون می دانستم اگر این کار را نکنیم شرکت سنگ آهن مرکزی سال 94 تعطیل می شد. به هر معدنی که بروید و از هر اقتصاد دانی سوال شود  تعجب می کند ، سنگ آهن با این روش استخراج به نسبت باطله و آهنش باید شهریور ماه  94 تعطیل می شد اما چه طور توانسته خودش را حفظ کند، اگر پشتکار شما نبود،اگر افزایش تولیدی که در شرکت انجام دادیم نبود، اگر حمایت های دوستان و آن صرفه جویی ها نبود،اگر آن تعامل ها نبود بدون شک سنگ آهن تعطیل شده بود.همه این ها باعث شد تا امروز خوشبختانه مجموعه ما در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد. ، الان این ما هستیم که می توانیم برای خودمان تعیین تکلیف کنیم، قیمت کنسانتره را ما الان خودمان تعیین می کنیم  این در حالی است که قبلا آقایان برای ما تعیین می کردند.

مدیرعامل با بیان اینکه اولین پارت گندله در 19 مهرماه وارد و تا پایان سال باید پیشرفت بالای 75 درصد انجام گیرد،افزود:

این کار خیلی بزرگی است ما باید تا شب عید 570 میلیارد تومان پول برای گندله سازی به حساب بگذاریم،آن هم با وجود 32 میلیارد حقوق ماهیانه و هزینه های جانبی  که 70 میلیارد است.اگر ما تاخیری در پرداخت حقوق و یا برخی صرفه جویی ها را انجام دادیم به این دلیل بوده است که پول برق منطقه ای بابت خرید سیم برق را بدهیم تا روزی که گندله میخواهد روشن شود، برق داشته باشیم.تامین هزینه ها در سنگ آهن با یک نوع محصول با یک نوع کنسانتره کار بسیار سختی است، ما اگر خط تولید را از 3میلیون و 200 تن به 5 میلیون تن نبرده بودیم ،با مشکل جدی مالی روبرو می شدیم. آن وقت  باید چهار پنج ماه حقوق ها را عقب می انداختیم،اما با تلاش همه از کف کارگاه گرفته تا آقایان بالا نگذاشتیم این اتفاق بیافتد.امروز شرکت برای خودش سرآمد است و حرفی برای گفتن دارد، افتخار می کند به کار کردن خودش و ان شاءالله به کمک همه دوستان ، بتوانیم  گندله را تا پایان 97 به راه اندازی برسانیم و اول سال 98 استارت تولیدش را داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن در پایان خاطر نشان کرد: امروز ما هر چه داریم از برکت خون شهدا است،بدون شک اگر جان فشانی پدران شما و تلاش های امروز شما فرزندان شهداء نبود این موفقیت ها حاصل نمی شد.

ارسال توسط : ناشناس (تایید نشده)
بازدید
دیدگاه