اخبار ویژه

مدیر کل تامین اجتماعی یزد:سعی کردیم کارگاهی را به علت عدم پرداخت حق بیمه تعطیل نکنیم.

کد خبر : 9856
شنبه 11 آذر 1396 - 22:24
بسیج کارگری

جلسه شورای اندیشه ورزی بسیج کارگری استان یزد با حضور اعضای شورا، معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر، ، ،مدیر کل تامین اجتماعی،مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و مدیر اشتغال اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی به میزبانی مجتمع صنایع لاستیک یزد تشکیل شد .

در این جلسه ابتدا مسئول سازمان بسیج کارگری استان یزد ضمن تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) بیان داشت: رزمندگان ما در جبهه های مقاومت با توکل به خداوند و فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در منطقه سوریه توانستند بر داعش پیروز شوند و این پیروزی مرهون زحمات شیعیان و برکت خون شهدای مدافع حرم بوده است که این پیروزی را به همه شما تبریک می گویم.

محمد رضا نیک نام در ادامه گفت: ما در جلسه گذشته توانستیم 40 مورد از راهکارهای بازراریابی مناسب و فروش تولیدات داخلی را احصا نماییم و این جلسه با دریافت آخرین پیشنهادات در خصوص این موضوع موارد را جمع بندی می نماییم و موضوع جدید با عنوان بهبود فضای کسب و کار و اشتغال پایدار را آغاز می نماییم.

سپس مدیر مجتمع صنایع لاستیک یزد بیان داشت: کیفیت لاستیک های ما بنا به اظهار مصرف کننده و با توجه به استاندارد های جهانی بالا است ما و شرکت های تولید لاستیک بازار خوبی داشتیم ،متاسفانه با واردات لاستیک های خارجی از جمله چینی باعث شد تا مردم نیازهای خود را بالاستیک های خارجی برطرف نمایند این هم لاستیک های بی کیفیت ، که این عمل باعث عدم فروش لاستیک های داخل شد و مجبور شدیم تولیدات خود را دپو نماییم.

 

محمد بهزاد ادامه داد: ما سه ماهه  باخودرو سازی تسویه می کردیم حالا 7 ماه است که تسویه نکردیم 50درصد مواد اولیه وارداتی است که با  یورو  شناور باید پرداخت شود.ولی ما با توجه به این مشکلات نه تنها نیرو کم نکردیم بلکه افزایش استخدام داشتیم  واقدام همه ما در عمل حمایت از تولید داخل می باشد.

وی گفت:ما تا کنون 6 مصاحبه داشتیم و صدای خود را به مسئولین رساندیم.

پروژه های مختلف و دستگاه های مختلف آورده ایم و به مسئولین انتقال دادیم

در کل فرامین مقام معظم رهبری بهترین راهکار در خصوص اقتصاد مقاومتی  است ولی متاسفانه همکاری نمی شود.

مدیر مجتمع صنایع لاستیک یزد گفت:کامیون های ما  سه چهار روز جلوی خودرو سازی می خوابند و بار آنها را خالی نمی کنند ، چون بار خارجی در حال پیاده شدن است

 

در ادامه دکترحجت رئیس کانون کارفرمایان استان ادامه داد::

15 سال در تمام کشورها گروه های اقتصادی گذاشته اند تا اطلاعات را دراختیار بگذارند اگر می خواهیم در دنیا رقابت کنیم باید مسائل علمی منعکس شود تا مسئولین بیدار شوند.

ماتسهیلات نمی خواهیم گرفتاری ها و دست اندازی ها را کم کنند.

بسیج باید همراهی کند که  مااز استان خود شروع کنیم ببینیم کدام اداره مشکل دارد بگوییم خودتان را اصلاح  کنید .

سپس رئیس شورای قشر بسیج کارگری استان  ضمن تبریک هفته وحدت گفت:

شورای قشر بسیج کارگری از سال های گذشته تشکیل شده که این جلسات در قالب شورای اندیشه ورزی تشکیل خواهد شد.

در ادامه مدیر اشتغال تعاون ،کار و رفاه اجتماعی بیان داشت:در سال 96 با ابلاغ برنامه اشتغال و فراگیری  برنامه ریزی شد برای 976 هزار نفر در کشور شغل ایجاد شود.

یکی از طرح های اشتغال ، طرح کار ورزی است که  بین 4 تا 6 ماه می باشد که کارفرما هیچ وجهی پرداخت نمی کند و دولت بین 300 تا 350 هزارتومن با شرایط مربوطه پرداخت می کند و ثبت نام از طریق سایت می باشد.

فریبا آیت الهی ادامه داد:تسهیلات مشاغل خانگی امتیاز 7 برابر نسبت به سال قبل  افزایش داشته است که سقف آن 20میلیون است. و305رشته برای مشاغل خانگی با 20 میلیون تهسیلات می باشد..

سپس مدیر کل تامین اجتماعی استان گفت::

سازمان یک نهاد درامد هزینه ای هست که اعتبار ندارد حدود 50 درصد کشور و 78 درصد استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند .

محمد صابری ادامه داد: در استان 197 هزار نفر در 23000 کارگاه کوچک و بزرگ در حال فعالیت می باشند.

وی ادامه داد: قوانینی که ما داریم برای زمان عادی است و باید قوانین زمان بحران تدوین شود این سازمان سعی کرده کوچکترین مشکلی برای کارفرما پیش نیاید.وببرای اشتغال باید تدابیر بهتری توسط مسولین انجام شود..

مدیر کل تامین اجتماعی استان ادامه داد:ما با کارگاه ها و کارخانه ها یی که مشکل دارند همکاری می کنیم وسعی کردیم کارگاهی را به علت عدم پرداخت حق  بیمه تعطیل نکنیم.

 

 

در ادامه مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گفت:دولت برای اینکه کشوری را پیش ببرند وظیفه آن توانمند سازی است، اگر جوانها را بر مبنای نیاز توانمند کنند ما بحران نداریم و بعد از توانمند کردن باید آنها را به کار گیرند.

عظیمی ادامه داد:دنیای امروز دنیای خداحافظی با بعضی از مشاغل است و مشاغل جدید می آید و بسیار ی از واحدها چون نیاز جدید نیست باید تعطیل شودند.

تا 2020هدف گذاری بعضی از کشور ها این است ماشینها بپرند  لذا ما هم اکنون باید لاستیکی برای آن موقع برنامه ریزی و تولید نماییم.

وی ادامه داد: بیس همه چیز فناوری اطلاعات است باید ابر کامپیوتر ها باشند و برنامه نویس هم باشد تا تکنولوژی جدید به دست آید.تکنولوژی با سرعت نور جلو میرود ما باید سرعت را جلو تر ببریم .

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان ادامه داد:  دولت نمی تواند به همه شرکت ها وارد شود، حتی باید مرزها و اسکله ها باز باشند و دولت سیستمهای بانکی و حسابهای افراد  را کنترل کند و بعد اگر اضافه بود  پیگیری کند که از کجا آمده .آنوقت کسی که رانت یا قاچاق می کند شناسایی می شود و باید با جدیت با آنها برخورد شود.

وی گفت:بازار یابی اصول دارد و خیلی مهم است وخدمات پس از فروش  نیز بسیار مهم است

کیفیت در حد اعلا و قیمت درحد پایین وهمه باید دست در دست هم دهیم مافیا را تعطیل کنیم  .

وی ادامه داد:امروز دنیای تداوم نیست مثل پیراهن که برای مدت کوتاه استفاده کنیم

باید به سمت و سویی حرکت کنیم که به زائقه مردم همراه باشد .ما بایدمحلی تولید کنیم و جهانی فکرکنیم.

عظیمی گفت:طرح ها توسط دولت ایجاد می شود ولی ما بقی اجرای آن توسط مردم است و مردم باید پیگیری کنند .کشور  اسلامی زیر بنای خوبی دارد و حیف است که ما استفاده نکنیم و باید همیشه منفعت جمع را در نظر بگیریم نه منفعت شخصی.

سپس مدیرعامل شرکت چینی بهداشتی ایساتیس و عضو شورای قشر بیان کرد:

قانون ماده 80برای برنامه ششم تمدید نشد و تخفیفات در خصوص تامین اجتماعی  برداشته شده .

کرباسی ادامه داد  برای صادرات نیز رانت است و فرد رایزن هر کشور اجازه ورود تجار خاصی را که آشنا هستند می دهد و یکی از مشکلات ما این است که نمی توانیم با همه کشوری ارتباط داشته و تولیدات خود را صادر نماییم  در بعضی از کشور ها رایزن اجازه ورود همه شرکتی را نمی دهد وباید آشنا بود.

در ادامه بعضی از اعضای متقاضی نظرات خود را در خصوص موضوع جلسه بیان نمودند و راهکار هایی ارائه کردند.

 

 

 

ارسال توسط : ناشناس (تایید نشده)
بازدید
دیدگاه