اخبار ویژه

پس از هفت سال تعطیلی فولاد میبد مجددا به بهره برداری رسید

کد خبر : 7213
چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 21:23

شرکت فولاد میبد در استان یزد بعد از هفت سال تعطیلی مجدداً فعالیت خود را در استان یزد از سر گرفت وبا حضور مسئولان استانی و سرمایه گذاران ،آیین بهره‌ برداری مجدد از شرکت فولاد میبد برگزار شد.

شرکت فولاد میبد  در استان یزد بعد از هفت سال تعطیلی مجدداً فعالیت خود را در استان یزد از سر گرفت وبا حضور مسئولان استانی و سرمایه گذاران ،آیین بهره‌ برداری مجدد از شرکت فولاد میبد برگزار شد.

محمدرضا امید‌بخش در این مراسم بیان داشت: به خواست خد‌اوند‌ متعال و حمایت مسئولان محترم، پشتیبانی و همت سرمایه‌گذار توانمند‌ گروه توسعه صنعتی ماهان سپاهان و پشتکار کارکنان شرکت، کارخانه فولاد‌ میبد‌ پس از هفت سال توقف، همزمان با سالگرد‌ پیروزی شکوهمند‌ انقلاب اسلامی‌ مجد‌د‌اً راه‌اند‌ازی خواهد‌ شد.

وی با بيان اين كه تمام تکنولوژی استفاده شده در اين شركت فولاد‌سازي ساخت داخل كشور است، گفت: این شرکت با سرمایه‌گذاری گروه توسعه ماهان سپاهان تولدي دوباره پیدا کرده است.

مدیر عامل شرکت فولاد میبد تصریح کرد: سه گزینه برای توسعه مجدد فولاد میبد در نظر گرفته شده که شامل استانداردسازی کوره بلند چدن، مذاکره با سه شرکت بزرگ دنیا و تکمیل زنجیره فولاد است.

وي در ادامه با بیان این که این شرکت از سال 88 برای مدت هفت سال تعطیل شده بود، عدم اعتبار در گردش کافی، مهمترین دلیل تعطیلی این شرکت در اين مدت بوده است

وی د‌ر مورد‌ مشتریان محصول چد‌ن تولید‌ی این کارخانه د‌ر گذشته گفت: فولاد‌ مبارکه، فولاد‌ اهواز، فولاد‌ خراسان و برخی د‌یگر ازصنایع د‌اخلی، مهم‌ترین خرید‌اران شمش چد‌ن این شرکت بود‌ه‌اند‌ و خوشبختانه به د‌لیل کیفیت بالای محصول، رضایت خود‌ را د‌ر این زمینه اعلام کرد‌ه‌اند.

امید بخش با اشاره به این که تولید فرو منگنز برنامه اصلی برای خط تولید این شرکت است، اعلام كرد: تا یک ماه آینده شاهد تولید بهترین نوع چدن و فرومنگنز در استان یزد خواهیم بود.

وی د‌ر پایان با اشاره به مبحث اشتغال‌زایی با راه‌اند‌ازی مجد‌د‌ فولاد‌ میبد،‌ گفت: راه‌اند‌ازی مجد‌د‌ این کارخانه برای 500 نفر به طور مستقیم و 5 هزارنفر به طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد‌ می‌کند‌.

گفتنی است، کارخانه فولاد‌ میبد‌ نخستین پروژه از صنایع بزرگ متالورژی ایران است که کلیه عملیات طراحی، ساخت و فرآیند‌ تکنولوژی آن با د‌انش فنی متخصصان ایرانی انجام گرفته است. ظرفیت تولید‌ این کارخانه سالانه 300 هزار تن چد‌ن خاکستری، 100 هزار تن سرباره (کلوخه‌ای) و 900 میلیون متر مکعب گاز است.

ارسال توسط : ناشناس (تایید نشده)
بازدید
دیدگاه