اخبار ویژه

یازدهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان یزد، برترین‌های خود در سال 1395 را معرفی کرد.

کد خبر : 6897
چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 07:46

در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان یزد که در تالار اتاق بازرگانی و با حضور مهندس کلانتری معاون وزیر تعاون، مهندس میرمحمدی استاندار و مدیران اقتصادی دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برگزار شد برترین‌های سه بخش کشاورزی، خدمات و صنعت معرفی و از آنها تجلیل شد.

دکتر ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در این مراسم ضمن طرح فرایند کلی جشنواره و ارائه آمار شرکت کنندگان و راه یافتگان به مراحل مختلف آن، از نقش موثر کارآفرینان در توسعه اقتصادی مطالبی بیان داشت.

دکتر ریاحی توجه به ایجاد و توسعه فرهنگ کارآفرینی در جامعه و در حوزه‌های آموزشی مانند آموزش و پرورش و دانشگاه از همان سالهای نوجوانی را رمز موفقیت اجتماعی در باور پذیری کارآفرینی قلمداد کرد و افزود: باید این فرهنگ در بین مردم به عنوان یک ارزش و باور نهادینه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تصریح کرد: برگزاری این جشنواره با همین هدف، هر ساله در برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته تا این باور در جامعه تسری یابد.

سیدحمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم، کارآفرینان را سربازهای میدان جهاد اقتصادی نامید و افزود: اگر رزمندگان و ایثارگران جنگ تحمیلی در تاریخ این سرزمین همواره مورد ستایش قرار می گیرند امروزه باید از تلاشگران و سربازان عرصه تولید و اقتصاد و کارآفرینان که در شرایط بحرانی و سخت، سرمایه و همت و تلاششان را صرف به حرکت درآورن چرخ‌های اقتصاد کرده‌اند تجلیل شود.

مهندس کلانتری تصریح کرد: متاسفانه برخی نگاه‌های تنگ نظرانه به کارآفرینی، گذشته ما را دچار مخاطره کرده است لذا نیازمند تغییر نگاه به کارآفرینان هستیم چون خدمت به این قشر، خدمت به تولید ملی و توجه به عزت و استقلال و توسعه و پیشرفت کشور است.

وی افزود: در جامعه ما علیرغم همه دستورات دینی و نگاه‌های برنامه‌ای، توجه به کار گروهی و جمعی ضعیف است در حالی که بزرگترین بانک‌ها و شرکت‌های مصرفی جهان را تعاونی‌ها تشکیل داده اند.

معاون وزیر تعاون  نگاه به مزیت‌های نسبی در انجام سرمایه گذاری را از ضروریات دانست و خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاری در یزد بر روی صنعتی انجام شود که آب زیادی نیاز دارد کار اشتباه و عبثی انجام گرفته است اما اگر سرمایه ‌گذاری بر روی نیروی انسانی باشد، سود سرشاری حاصل خواهد ‌آمد.

سید حمید کلانتری با پیشنهاد تاسیس باشگاه کارآفرینی در استان یزد به عنوان حرکتی خود جوش و برای اولین بار در کشور، آنرا مقدمه توسعه فرهنگ کارآفرینی دانست و افزود: اطمینان دارم یزد با همه سوابقش می‌تواند در این حوزه حرف اول را در سطح ملی بزند.

مهندس سید محمد میرمحمدی استاندار یزد، دکتر شهوازیان رییس کانون کارآفرینی یزد و قمی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی از دیگر سخنرانان مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان یزد بودند.

[[{"fid":"16188","view_mode":"default","type":"media","attributes":{"height":"520","width":"780","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

[[{"fid":"16185","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"520","width":"780","class":"media-element file-default"}}]]

گفتنی است در یازدهمین جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر استان یزد از میان ۱۷۱ شرکت متقاضی پس از داوری و بررسی مستندات، 8شرکت به عنوان کارآفرین برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

این مراسم باشکوه، با تجلیل از  8 کارآفرین برتر در سه حوزه کشاورزی، خدمات، و صنعت و نیز تقدیر از یکصد سال برند ماندگار و کارآفرینی بنگاه شیرینی سازی حاج خلیفه رهبر به کار خود پایان داد.  

[[{"fid":"16186","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"520","width":"780","class":"media-element file-default"}}]]

 

[[{"fid":"16184","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"520","width":"780","class":"media-element file-default"}}]]

 

 

[[{"fid":"16187","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"520","width":"780","class":"media-element file-default"}}]]

ارسال توسط : ناشناس (تایید نشده)
بازدید
دیدگاه