اخبار ویژه

برگزاری جشن بزرگ جامعه کارگری در استان یزد

کد خبر : 10621
پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 00:07

با همکاری اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی جشن بزرگ جامعه کارگری با حضور مسئولین ،کارگران و کارفرمایان در استان یزد برگزار شد.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی مظهر تجلی ‌نور در ظلمت و تاریکی بوده که این پیروزی غرورآفرین بر ظلم و استبداد را مدیون و مرهون رهنمودهای امام راحل و فداکاری‌های عظیم مردم همیشه در صحنه ایران هستیم.

وی افزود: بزرگداشت ایام الله دهه فجر که همه ساله باشکوه تر از گذشته برگزار می شود، یادآور اراده و عزم ملت ایران برای فرداهای بهتر، یکدلی و همراهی در راستای خواست عمومی و پایش و مراقبت از دستاوردهای انقلاب است.

ریاحی تحقق فردایی بهتر را در سایه یک عزم ملی و بزرگ عنوان و تصریح کرد: در این راستا وجود سرمایه‌ ارزشمند نیروی انسانی سخت‌کوش مایه مباهات و برکت است. جامعه کارگری و کارفرمایی با روحیه ولایت پذیری و از خودگذشتگی که دارند علاوه بر نقش پررنگشان در پیروزی انقلاب، در دوران تحریم نیز با توجه به کیفیت در تولید به مبارزه با این بی عدالتی پرداختند.

وی ادامه داد: این تلاشگران امروز هم در عرصه کار و تولید، با خلاقیت و نوآوری به ایجاد فضای رشد و بالندگی و ابتکار می پردازند و ملت همیشه در صحنه همه ساله افتخار وحدت دیگری را بیش از پیش به منصه ظهور می رسانند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، نقش جامعه کارگری-کارفرمایی در امور مختلف را پررنگ و حساس خواند و گفت: شرایط امروز به گونه ای است که مشکلات اقتصادی در هر خانواده وجود داشته و هم کارگر و هم کارفرما با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم میکند.

وی رکود بازار و مشکلات فرآیند صنعت و تولید، نبود شغل مناسب، عدم ثبات بازار، نداشتن مهارت و تخصص کافی، عدم تطابق تحصیلات دانشگاهی با نیاز بازار و منطقه، مدرک گرایی و نه تخصص گرایی،  نبود درآمد مکفی، عدم اعطای تسهیلات مناسب و شرایط تسهیل گری از جمله مشکلاتی خواند که با رفع آنها میتوان از بروز بسیاری از آسیبهای اجتماعی و تزلزل خانواده ها جلوگیری کرد و آسایش و آرامش را به جامعه هدیه داد.

ریاحی با اشاره به آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، بر اولویت دهی مسئله "اشتغال" و رفع "بیکاری" موجود و نیز بررسی مسائل مربوطه تاکید کرد و افزود: با توجه به این موضوع که به عنوان معضل امروز جامعه مطرح است، سه طرح کارورزی، اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی_عشایری مطرح شده و هم اکنون در تلاش برای اجرای هر چه بهتر این طرح ها که به اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری منجر میشود هستیم.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال در ابتدا باید جامعه هدف را براساس نیاز منطقه مدنظر قرار داد گفت: افراد با تحصیلات دانشگاهی، افراد بدون تحصیلات دانشگاهی، کارآفرینان شهری و روستایی، نیاز و ظرفیت منطقه، روستا و شهر محل سکونت و... همگی تحت پوشش طرحهای اشتغالزای ارائه شده قرار می گیرند.

این مقام مسئول با تشریح هر یک این طرح ها، خواستار شد: به منظور رفع مشکلات موجود با طرح‌های مطرح شده برای اشتغالزایی و رفع بیکاری که از اهمیت بسزایی برخوردار است باید همگی عزم خود را جزم کرده و با مشارکت کلیه دستگاه‌ها، مسوولان و جامعه کارگری و کارفرمایی، مشکل بیکاری را مرتفع کنیم.

وی تصریح کرد: هریک از دستگاه ها و مسوولین استان میتوانیم با توجه به حوزه مسئولیتمان و افراد تحت پوشش و جامعه هدف دستگاهمان، اطلاع رسانی و مشاوره مناسب داشته باشیم تا افراد علاقمند که واجدالشرایط نیز میباشند با این طرح ها به اشتغال موردنیازشان دست یابند و گره ای از مشکلاتشان باز شود.

ریاحی ادامه داد: از سوی دیگر جامعه کارگری و کارفرمایی نیز میتواند برای رفع مشکلاتش با استقبال از این طرح ها و مشارکت لازم مثمرثمر واقع شود و در راستای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری نقش چشمگیری ایفا کند.

وی افزود: جامعه کارفرما هم میتواند به جذب کارورز و بهره بردن از نیروی با مهارت و مشوق های بیمه ای پرداخته و همچنین با ارائه طرح برای منطقه خود و در پی آن استفاده از تسهیلات کم بهره علاوه بر رفع مشکلاتش و رونق بخشی به بازار، در شهر و روستای خود به اشتغالزایی بپردازد.

محمد حسین ریاحی در پایان ابراز کرد: همانطور که امروز دغدغه هر یک از ما به عنوان مسوول، کارگر و کارفرما، رونق بخشی به بازار و رفع مشکل بیکاری است، دست یاری به سمت یکایک شما دراز کرده تا این طرح های اشتغالزا به بهترین شکل ممکن اجرایی شود و در نتیجه به هدف موردنظر برسیم و جامعه به آرامش لازم برسد.

ارسال توسط : ناشناس (تایید نشده)
بازدید
دیدگاه