اخبار ویژه

برگزاری دومین کارگاه آموزشی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید

کد خبر : 5311
چهارشنبه 3 شهریور 1395 - 19:47

کارگاه آموزشی استقرار مداخلات پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید ویژه مسئولین خانه‌های بهداشت کارگری در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برگزار شد.

دومین کارگاه آموزشی استقرار مداخلات پیشگیرانه مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید، با حضور مدرسین استان های منطقه جنوب شرق کشور شامل یزد- کرمان- هرمزگان و سیستان و بلوچستان و مسئولین خانه‌های بهداشت کارگری یزد، در سالن اجتماعات تلاش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برگزار شد.

در این کارگاه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه امروزه شیوع مصرف مواد و روانگردان‌ها در جامعه بیداد می‌کند خاطرنشان کرد: وظیمه دولتمردان این است که نسبت به آگاهی بخشی جامعه و به ویژه خانواده‌ها که مهمترین و مؤثرترین جایگاه را در جامعه دارد همت گمارند.

دکتر ریاحی افزود: جامعه‌ای در دنیا می‌تواند به پیشرفت و توسعه دست یابد که افراد سالم و بانشاط داشته باشد و بتواند شرایط بهداشتی خوب و موثری را پایدار کند.

در ادامه این نشست آموزشی، دکتر براتی مدرس کارگاه به توضیح نتایج شیوع شناسی مصرف مواد مخدر و داروهای روانگردان در بین کارکنان مراکز صنعتی اشاره کرد و افزود: مواد مخدر در اشکال مختلف تخریبی، تحریکی، ‌توهم زا و مسکن سلامت روان و جسم کارگران را تهدید می کند. وی همچنین اضافه کرد: در کشور ما مصرف مواد به یک معضل نگران کننده ای تبدیل شده است و سن مصرف کنندگان کاهش پیدا کرده و میزان مصرف در بین زنان نسبت به 5 سال پیش دو برابر شده است. وی در پایان با اشاره به اهداف طرح کاج، ابراز امیدواری کرد که با همکاری کارفرمایان، مدیران منابع انسانی و مسئولین خانه های بهداشت کارگری بتوانیم تا 5 سال آینده شاهد کاهش 25 درصدی مصرف مواد مخدر در بین جامعه کار و تولید باشیم.

ارسال توسط : ناشناس (تایید نشده)
بازدید
دیدگاه