اخبار ویژه

برگزاری نشست ویژه خبری به مناسبت روز کار و کارگر با سرهنگ ابویی مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه الغدیر استان یزد

کد خبر : 20008
دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 - 09:20
1

مسوول سازمان بسیج کارگران یزد گفت:١٣٠ پایگاه مقاومت بسیج در واحدهای تولیدی استان راه اندازی شده است و ۱۵ هزار کارگر عضو این پایگاه‌ها هستند.

سرهنگ مهدی ابویی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی به ارزش هر کدام یک میلیون تومان، ۲۰۰ بسته لوازم التحریر به ارزش هر کدام ۲۰۰ هزار تومان، توزیع ۳۰ سری جهیزیه ، برپایی یادواره های شهدا و کلاس اموزشی را از اقدامات بسیج کارگری در کارخانجات استان بیان کرد.

راه اندازی ۱۳۰ قرارگاه جهاد تبین در واحدهای تولیدی

ابویی از تفاهم‌ بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بسیج کارگری سپاه الغدیر در راستای راه اندازی ۱۳۰ قرارگاه‌های جهاد تبیین در کارخانجات خبر داد و تصریح کرد: در این قرارگاه‌ها طرح های مختلفی در راستای تبیین و تحقق شعار سال با برگزاری آموزش‌های مختلف برنامه ریزی شده است.

وی از برگزاری جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در سالجاری خبر داد و گفت: ارزیابی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان از سال گذشته براساس معیارها آغاز شده است که در این جشنواره ۱۰ درصد واحدهای تولیدی که پایگاه مقاومت بسیج دارند در مرحله استانی به آنها نشان اقتصاد مقاومتی اهدا می شود که برگزیدگان آنها به مرحله کشوری معرفی می شوند.

ابویی افزود: در این هفته برنامه‌های مختلفی توسط پایگاه مقاومت بسیج در واحدهای تولیدی برنامه ریزی شده است.

وی اظهار کرد: جامعه کارگری از افزایش ۲۷ درصد حقوق و دستمزد خود در سالجاری با توجه به تورم و گرانی رضایت ندارد در این زمینه باید مسئولان و بسیج ورود کنند.

ابویی اظهار کرد: رونق تولید در کشور به همت کارگران و کارفرمایان میسر می شود و با رشد تولید شاهد مهار تورم خواهیم بود که این هم به نفع جامعه و هم کشور است.

وی یکی از دغدغه های کارفرمایان را کمبود نیروی ساده بیان کرد و گفت: بسیاری کارگران به دلیل پایین بودن حقوق و دستمزد شغل خود را رها می‌کنند و به مشاغل کاذب روی می‌آورند.

مسوول سازمان بسیج کارگران استان یزد ادامه داد: بسیج پشتوانه کارگران است و در زمینه معیشتی، مطالبات کارگران را پیگیری می کند.

وی از اجرای طرح شهید کریمی در پایگاه های مقاومت بسیج در کارخانجات خبرداد و گفت: در این طرح مشکلات کارخانجات بررسی و در جهت رفع آنها اقدام می شود که در این زمینه مشکلات ۱۵ واحد تولیدی استان بررسی و زمینه اشتغال یکهزار نفر تثبیت شد.

مسوول سازمان بسیج کارگران استان یزد در خصوص اجرای طرح شیفت ایثار در واحدهای تولیدی گفت: در این زمینه ۱۰ هزار نفر ساعت در این طرح شرکت کردند.

وی اضافه کرد: در این طرح بسیجیان کارگر بدون حقوق، چندین ساعت در واحدهای تولیدی برای کمک به دیگران و شرکت در امور خیر اضافه کاری می کنند.

حدود سه هزار واحد تولیدی در استان یزد فعال هستند که ۱۰۰ هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.

ارسال توسط : بسیج کارگری و …
بازدید
دیدگاه